Taśmy tape

Taśmy tape używane do kinezjotapingu czyli oklejaniu części ciała specjalnymi taśmami które mają za zadanie zredukować ból i przyspieszyć czas rekonwalescencji. Posiadamy różne kolory, różne rozmiary oraz taśmy tape dla dzieci!

Plastrowanie – sposób na uśmierzenie bólu i poprawę kondycji stawów

Kinesiotaping, znany również jako plastrowanie dynamiczne, jest jedną z nowoczesnych metod wykorzystywanych w fizjoterapii do leczenia pacjentów, który doznali różnorodnych kontuzji. Jest to metoda, która polega na oklejaniu specjalnymi plastrami, tzw. plastrami tape, wybranych partii ciała. Co ważne, plastry do kinesiotapingu są wytworzone z materiałów, których parametry (pod względem grubości jak i rozciągliwości) zbliżone są do właściwości skóry człowieka. Dodatkowo, plastry dynamiczne działają poprzez odpowiednie naklejenie na ciało, nie zaś przez żadne preparaty na nich umieszczone. Otóż, plastry dynamiczne charakteryzują się tym, że nie są nasączone lekami. Ich fantastyczna funkcjonalność oparta jest na odpowiednim umieszczeniu na skórze, przez co naciąga ją tworząc przy tym przestrzeń pomiędzy nią a powięzią. Dzięki temu poprawia się krążenie krwi oraz limfy i wówczas rozpoczyna się proces samoleczenia.

Co daje kinesiotaping?

Plastry tape są wielozadaniowe. Mają znaczący wpływ m. in. na układ krążenia, układ limfatyczny jak i stawy pomagając uporać się z bólem jaki jest powiązany z tymi strukturami. Poprzez uniesienie skóry, zwiększona zostaje przestrzeń pomiędzy naskórkiem a powięzią. Wspomaga to wówczas łatwiejszy przepływ limfy pozwalając na zajście naturalnego drenażu limfatycznego. Kinesiotaping często okazuje się być „wybawicielem” od bólu przy doznanych urazach. Podczas noszenia plastrów redukowana jest bowiem siła nacisku na  receptory umiejscowione na naszej skórze, które to są odpowiedzialne za czucie bólu.  Dodatkowo, taśmy do tapingu mają świetne działanie na nasze mięśnie przynosząc im rozluźnienie i niwelując  uczucie napięcia.

Kiedy sięgnąć po plastry tape?

Obecnie taśmy tape znalazły wiele zastosowań. Początkowo, kinesiotaping kojarzył się z sportowcami, którzy ze względu na wysoką aktywność fizyczną są wyjątkowo mocno narażeni na wszelkiego rodzaju kontuzje. Jednakże, po taśmy tape sięgają ludzie prowadzący różny tryb życia, w różnym wieku – po prostu Ci, którym doskwiera ból i Ci którym taśmy tape mogą pomóc.

Jak naklejać taśmy tape?

Pierwszym krokiem jest odpowiednie przygotowanie skóry w miejscu, w którym ma zostać umieszczony plaster. Należy zadbać o to by skóra była przede wszystkim sucha i niepokryta żadnym kremem ani inną substancją. Dodatkowo, zalecanym jest, by wydepilować miejsce celem unikęcia bólu przy zdejmowaniu. Bez względu na to gdzie naklejony ma zostać plaster tape – warto zmierzyć to miejsce. Pozwoli to na jak najlepsze dopasowanie długości plastra, co przełoży się na zoptymalizowanie jego działania. Następnym etapem jest usunięcie fragment warstwy ochronnej umieszczonej pod spodem plastra (nie odklejamy całej od razu!). Teraz, należy umieścić początkową część plastra na skórze i stopniowo kontynuować odrywanie fragmentu na spodzie.