Materace przeciwodleżynowe

Materac przeciwodleżynowy ma na celu zapobieganie powstawaniu odleżyn oraz minimalizowanie ryzyka ich pogłębiania. Dedykowane są osobom, które w związku z zaistniałymi okolicznościami, spędzają dużo czasu w łóżku oraz są unieruchomione i nie są w stanie zmienić pozycji bez pomocy innych. Takie osoby, są najbardziej wystawione na ryzyko powstawania odleżyn, których  prawidłowy przepływ krwi jest uniemożliwiony przez stały ucisk. Zadaniem materacy przeciwodleżynowych przede wszystkim jest unikanie zbyt długiego uciskania na poszczególne partie ciała w drodze zmian pozycji pacjenta.

Materac przeciwodleżynowy jest wykonany tak, by jego działanie pozwalało na zmianę pozycji leżącego, a przez to gwarantowało zmienny nacisk na poszczególne miejsca. Wyposażony jest w komory o różnorodnych kształtach, które są wypełniane powietrzem.

Kiedy warto sięgnąć po produkty przeciwodleżynowe oraz jaką profilaktykę stosować?

Oczywiście, najlepszą radą mającą na celu profilaktykę jest unikanie czynników powodujących powstawanie odleżyn. Niestety, wszyscy wiemy, że w praktyce nie zawsze jest to możliwe z różnorodnych względów, takich jak brak specjalistycznej wiedzy czy też zbyt późna reakcja.

Wśród działań profilaktycznych można wyróżnić takie jak:

• dbać o to, by osoba, której tryb życia wystawią ją na duży ryzyko powstania odleżyn nie leżała długo w jednej pozycji, a więc wymuszać zmiany ułożenia ciała,
  • stosować różnego rodzaju dostępny sprzęt przeciwodleżynowy, którego zadaniem jest minimalizowanie ryzyka powstawania odleżyn.
  • zadbać od odpowiednie prześcieradło oraz o to, by skóra nie była wystawiona na ocieranie się o inne powierzchnie,
  • odpowiednia dieta.

Materace przeciwodleżynowe są jednym z najpopularniejszych produktów, wśród dostępnych na rynku artykułów przeciwodleżynowych. Materace przeciwodleżynowe są tak skonstruowane, by poprzez automatyczne pompowanie się jego części, dochodziło do zmiany pozycji pacjenta. Wówczas odciążone zostają poszczególne części jego ciała. Materac przeciwodleżynowy jest wyrobem bardzo funkcjonalnym, jaki stanowi świetne rozwiązanie dla osób, które spędzają dużo czasu w łóżku. Materac pozwala w szczególności na rozłożenie ciała równomiernie, przez co ryzyko ucisku na poszczególne partie ciała jest ograniczone do minimum.